Post recenti

Pagine: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
51
How to / Re:Exporting georeferenced 3d models
« Ultimo post da cepe il Ottobre 15, 2021, 08:42:27 pm »
No, 3D exporting is made using standard code of the 3D viewer and model are generated with local coordinates.
Usually I use kml (of course without cave model...only with centerline) that is fully three dimensional.
Some times ago I investigate 3D kml/kmz files cause this kind of files is a DAE model embeded in a xml file with geographic's coordinate but without success.

52
How to / Exporting georeferenced 3d models
« Ultimo post da Dgrozic il Ottobre 15, 2021, 08:18:20 pm »
Hi,
Is there a way to export a 3d model that is georeferenced and can be directly placed in CAD?
I have set the coordinates of the entry point to the cave, but the exported models are all in absolute coordinate system, instead of preserving the georeferenced values.

Thanks,

Dino
53
Bug / Re:Windows bug (or not)
« Ultimo post da cepe il Ottobre 15, 2021, 06:16:13 pm »
In the now pubblished version this problem is, mainly, fixed.
If some objects draw, yet, incorrecly I fix it soon.

Nella versione pubblicata ora il bug dovrebbe essere, in buona parte, risolto.
E' possibile che vi siano ancora oggetti disegnati in modo non corretto. Correggerò nel caso emerga qualche altro problema.
54
Nightbuild / Nightbuild del 15/10/2021 = release ufficiale
« Ultimo post da cepe il Ottobre 15, 2021, 05:57:01 pm »
- modificata gestione delle penne non scalabili causa cambiamento del funzionamento di GDI con gli update più recenti di Windows;
- corretto bug nel replica dati che generava un errore quando una battuta aveva direzione verticale;
- corretti alcuni bug secondari legati all'uso di risorse eccessivo.
55
Bug / Windows bug (or not)
« Ultimo post da cepe il Ottobre 14, 2021, 08:41:01 pm »
After the last Windows 10 update (I think september or october monthly update) Microsoft fix a legacy bug in GDI+ that was used by cSurvey to create some graphical effect (unscalable pens).
I have fixed this in the new cSurvey 2 (not yet pubblished) I plan to fix also the current online version in the next days.

Dopo l'ultimo aggiornamento di Windows 10 (credo quello di settembre o ottobre) Microsoft ha corretto quello che, ahimè, era effettivamente un bug di GDI+, storico, che veniva sfruttato da cSurvey per ottenere alcuni effetti grafici come le linee a filetto (non scalabili). La versione 2 del programma (non ancora pubblicata) è stata già corretta mentre prevedo di correggere anche la versione attualmente online nei prossimi giorni.
56
How to / Re:Coordinate dei capisaldi
« Ultimo post da cepe il Agosto 03, 2021, 05:22:58 pm »
Si, sopra (al netto di eventuali errori sui dati, di posizionamento degli ingressi ecc).
57
How to / Coordinate dei capisaldi
« Ultimo post da dperhinek il Agosto 01, 2021, 06:49:35 pm »
Ho un dubbio: ho visto che in pannello proprietà vengono evidenziate le coordinate di ogni caposaldo.
Il punto Latitudine e Longitudine si riferisce al punto in superficie sovrastante il caposaldo interno?
In pratica: mi trovo in grotta in un punto sovrastato da un alto camino. Se in esterno mi reco nel punto indicato dal pannello proprietà mi trovo sopra al caposaldo e quindi vicino all'uscita del camino?
58
How to / Re:LRUD - Beginning station
« Ultimo post da cepe il Giugno 01, 2021, 08:43:54 pm »
Yes. Add a shot with same station (A->A), no data, and set LRUD in this 'fake shot' for this station.
If session has LRUD taken at start station do this for the first station, for LRUD taken at end station do this for last station (aka do this for the station with missing LRUD).
This work only if the station has only one connection (if more the one the angle of LR will not be calculate on the first shot starting/ending from the station).
59
How to / LRUD - Beginning station
« Ultimo post da Razvan Dumbrava il Giugno 01, 2021, 12:35:18 pm »
Hello... If i have LRUD on shots at Beginning station(s), how to enter the last station LRUD? Is there any specially place for this or just add 4 splays?

Razvan
60
How to / Re:Select / Identify a splay
« Ultimo post da cepe il Maggio 13, 2021, 02:03:24 pm »
No...splay are managed not exact like standard shot so, at now, is not possible.
Pagine: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10