Post recenti

Pagine: 1 [2] 3 4 ... 10
11
How to / Coordinate dei capisaldi
« Ultimo post da dperhinek il Agosto 01, 2021, 06:49:35 pm »
Ho un dubbio: ho visto che in pannello proprietà vengono evidenziate le coordinate di ogni caposaldo.
Il punto Latitudine e Longitudine si riferisce al punto in superficie sovrastante il caposaldo interno?
In pratica: mi trovo in grotta in un punto sovrastato da un alto camino. Se in esterno mi reco nel punto indicato dal pannello proprietà mi trovo sopra al caposaldo e quindi vicino all'uscita del camino?
12
How to / Re:LRUD - Beginning station
« Ultimo post da cepe il Giugno 01, 2021, 08:43:54 pm »
Yes. Add a shot with same station (A->A), no data, and set LRUD in this 'fake shot' for this station.
If session has LRUD taken at start station do this for the first station, for LRUD taken at end station do this for last station (aka do this for the station with missing LRUD).
This work only if the station has only one connection (if more the one the angle of LR will not be calculate on the first shot starting/ending from the station).
13
How to / LRUD - Beginning station
« Ultimo post da Razvan Dumbrava il Giugno 01, 2021, 12:35:18 pm »
Hello... If i have LRUD on shots at Beginning station(s), how to enter the last station LRUD? Is there any specially place for this or just add 4 splays?

Razvan
14
How to / Re:Select / Identify a splay
« Ultimo post da cepe il Maggio 13, 2021, 02:03:24 pm »
No...splay are managed not exact like standard shot so, at now, is not possible.
15
How to / Select / Identify a splay
« Ultimo post da Razvan Dumbrava il Maggio 05, 2021, 11:31:57 pm »
Hello,

Is it possible to select a splay on the design and to see what splay is it on the data panel? (Like the shots?).

Thank you,

Razvan
16
How to / Re:esportazione dei disegni in DWG o DXF
« Ultimo post da cepe il Marzo 31, 2021, 08:12:27 pm »
E' un bug che sarà corretto con la prossima versione. Purtroppo i tempi non mi permettono di essere rapido nella pubblicazione.
Il problema comunque è legato a due aspetti: cSurvey adotta una superata logica basata sui DPI per gli SVG che porta alle differenze citate e gli oggetti bussola e scala in stampa che usano un codice di rending piuttosto datato.
Il problema si mitiga usando gli oggeti bussola e scala nel disegno invece che quelli in anteprima ma anche cosi non scompare, solo che tutto dovrebbe apparire scalato allo stesso modo.
Altrimenti, come hai già osservato, passando dalla stampa.
Nella nuova versione l'SVG generato sarà strutturato a livelli come previsto dalle specifiche di Inkscape ma alcuni aspetti resteranno, almeno per ora, ostici: il testo, ad esempio, viene renderizzato in SVG come path e questo rendo il file particolamente pesante e, ovviamente, si perdono le informazioni legati, appunto, al testo che si è posizionato.
17
How to / Re:esportazione dei disegni in DWG o DXF
« Ultimo post da Marco Innocenzi il Marzo 31, 2021, 04:34:02 pm »
Ciao, mi hanno fatto notare e ho fatto varie prove che quando esporto i disegni da Csurvey a SVG noto due cose: il righello della scala è maggiore del 25% ossia se sul righello c'è scritto 10m andando a misurarlo misura 12,5m ma il problema più grande è che contemporaneamente la dimensione della grotta non è scalata dello stesso 25% ma benzi del 6,258% in meno, non so come uscirne dove sbaglio?
Preciso che invece stampandolo torna tutto perfettamente sia direttamente in stampante sia in pdf.
Grazie
18
How to / Re:How to make/use a limestone texture in cS
« Ultimo post da mladen.caver il Marzo 29, 2021, 07:41:21 pm »
Thank you for your reply. I did exactly the same what you wrote, and yes, the problem is that the pattern cannot be scaled to the desired size. I assume the easier way could be to add the texture in a vector program (Corel/Illustrator/Inkscape) in the exported svg map after the survey has been finished.
19
How to / Re:How to make/use a limestone texture in cS
« Ultimo post da cepe il Marzo 23, 2021, 08:30:21 am »
You can do this creating a soil generic object and, after that, changing the brush type to custom.
Select 'texture' pattern. The object disappear but still here, click on "..." button and choose and image to use as pattern (the browser show you only png and bmp but if you select all files work also for jpg) and you will see the image tiled to fill the object's area.
This function have some problem:
- pattern are not scaled so you have to define it as best as possible for your final output;
- pattern are not not exported in svg (I'm working on it and this will be fixed in the next 'major' release...v2...)
20
How to / How to make/use a limestone texture in cS
« Ultimo post da mladen.caver il Marzo 12, 2021, 01:24:00 pm »
I was wondering if there is a way to make a limestone texture and use it in cSurvey in profiles, for example (see the picture from a caving magazine).  A friend and I have tried to make something but failed (we first tried to make it work as a clipart and later as a texture, but with no satisfactory results) The question is: can we make this texture so that it can be used in cS in the same way as we use some soil clipart, for example. Has anybody tried to make something like this work? We have only had success in making our own symbols for speleothems, but with textures like this no results so far.
Pagine: 1 [2] 3 4 ... 10